Industridagen
Industrirådet har sedan 2005 anordnat eventet Industridagen där många stora namn från politiken, näringslivet och facket samlas för att diskutera viktiga nationella och internationella frågor.
Bishop Media fick tidigare den stora äran att klä detta återkommande event i en egen grafisk identitet och hemsida som skulle kunna stå på egna ben separerat från Industrirådet. Såhär 5 år senare var det dags för en rebranding – från lekfullt, färgglatt och nytänkande till något pampigt och viktigt med mycket tyngd och eventkänsla.
Vi tog fram en ny logotyp samt nya färger, typsnitt och mönster. Hemsidan fick därmed också ett helt nytt uttryck och ny layout, där besökaren direkt kastas in i den maffiga känsla som brukar finnas på plats under Industridagen genom de stora bilderna i bildspelet.
Är du intresserad av något liknande?
Mitt namn är Elin och jag har varit ansvarig designer i detta projekt. Jag hjälper gärna till att hitta en liknande lösning anpassad för just dig och ditt företag. Hör av dig så kan vi prata mer!